Sponsorgoals.nl

Skíðblaðnir

Liefde! Vlinders! Dingen!
(Powered by: Kapper ROB)

Over ons
In het jaar 793 lieten wij 9 boten bouwen (voor iedere god 1), maar helaas haalden maar 7 van de 9 de eindstreep. Dat de andere 2 het niet haalden kwam door Björg. Bedankt Björg, je had één taak. Één..

Met de overige 7 boten besloten we in 1056 richting Groenland te vertrekken om de Belastingdienst te ontduiken. Tot onze grote spijt bleken hun ook daar een kantoor te hebben en moesten we 2 boten inleveren. Na bijgekomen te zijn van dit grote verlies hoorden we iets over een nieuwe hype die de 'Nieuwe Wereld' heette, dus in 1643 vertrokken wij richting Nieuw Amsterdam om daar de schrijvers van de onafhankelijkheidsverklaring te ontmoeten. Die zaten daar in een bar te discussiëren over een spel dat 'Monopoly' zou heten en hoe dat hun miljoenen zou opleveren. Deze 'Nieuwe Wereld' viel vies tegen dus we besloten maar weer te gaan. We zijn toen naar Irak gevaren, maar onderweg raakte 1 boot verdwaald in de Bermuda driehoek. Vervolgens zonk deze in 3 minuten en 48 seconden. Er waren geen overlevenden en het was best wel kut. Als ons bier was opgeslagen op die boot.

Door de ontwenningsverschijnselen van het gebrek aan bier vaarden we per ongeluk de verkeerde route en in plaats van Irak eindigden we in Irak's vervelende broertje, Iran. Ook hier zijn we niet lang gebleven. De vliegende tapijten vlogen continu tegen muren aan en er waren teveel geruchten over een raar land dat KALIF AAT heette.

Fast forward naar 1726. We hebben maar besloten piraat te worden met onze 4 overgebleven boten. Wonderbaarlijk genoeg had geen enkele boot het voor elkaar gekregen om zichzelf door stommiteiten te laten zinken in zo'n lange periode, dus de toekomst zag er zonnig uit. Dat was zo totdat wij een onervaren stuurtje regelden die luisterde naar de naam Willem Willemsen, ook bekend als Will-Will. Will-Will kreeg het niet alleen voor elkaar om zijn eigen boot te slopen, maar ook om een tweede boot mee trekken naar de bodem. Spijt, wij hadden dat.

Met nog maar 2 boten over gaven we de piraterij op. Somalië was best wel cool, maar het stonk er vreselijk. Ook was er helemaal nooit bier en het idee van opgehangen worden stond ons ook niet zo aan. In 2015 besloten we terug naar ons thuisland te varen om daar van ons pensioen te genieten. Helaas kapseisde onderweg boot nummer 2 dankzij Francesco. Deze man had zijn ervaring met de Costa Concordia niet op zijn cv gezet. Uiteindelijk vaarden we met onze laatste boot, Skíðblaðnir, per stom toeval over het Noord-Willemskanaal en besloten we pauze te houden bij een plek die Gyas heette. Wij zijn hierna nooit meer vertrokken.

Organisatie
Bob - Praeses
Tom - Commissarius Cerevisiam
Thomas F - Commissarius Administrationis
Marijn - Commissarius Germanicus
Lars - Commissarius VVS-ius
Thomas J - Commissarius Deus
Wessel - Commissarius Cannabaceae
Frank - Commissarius Orthografius
Chiel - Commissarius Absensius

Ploegvoorzitter

Bob van Lare

Roeier

Chiel Verbeek
Frank Dorgelo
Lars Hogen-Esch
Marijn Geurts 1
Thomas Fransen
Thomas Jonkman
Tom Kingma
Wessel Bisschop

Stuur

Alise de Groot
Anna Holtmanns
Annemee Holtslag
Eefje van der Zee
Elise van Bergen
Emma Smit
Eveline de Witte
Ilse Brugge
Isa van Bergen Henegouw
Jolijn Hogenbirk
Julia Smid
Lonneke Achterstraat
Luca Wijnands
-- anoniem --
Mina Solanki
Yvette van Benten

Coach

Afra Jansen
-- anoniem --
Bert Kloosterman
Eline van der Rest
Esther Hof
Evie Lodder
Floor de Bont
-- anoniem --
Iris Coenraad
Iris Hochstenbach
Judith van Eekeren
Laura Eisen
Liecke Leushuis
Lisan Sentker
Lotte van Bosse
Marijke Nogarede
Marlot van Kersbergen
Maureen Kamer
Rémy de Jong
Roland van der Meer
Sandra van Putten
Silke Lodema

Coördinator

Frederiek van Rij
Myrthe van Burgsteden

Supervisor

Albert Koller
Anne Fokkema
Elles Nijmeijer

Competitie

  1. Ploegen
  2. Club

Acties