Samen met 7 andere enthousiaste Gyas-leden de eerste competitiewedstrijd van het seizoen organiseren? Dat kan in de Gyas-Hunze Commissie! Deze commissie zal de 35ste Gyas-Hunze Race organiseren in het weekend van 11/12 februari 2012. Verder zal deze commissie als voorproefje ook de Gyas Winterwedstrijden organiseren.
De Gyas-Hunze Race is een achtervolgingsrace door de grachten van Groningen. Er wordt gestart op de plaats waar vroeger het botenhuis van Gyas heeft gestaan en de finish is bij het botenhuis van de Hunze. Roeiers uit heel het land komen dit weekend naar Groningen om het competitieseizoen te beginnen en deze unieke wedstrijd mee te maken.
Binnen de commissie zijn er verschillende functies: voorzitter, secretaris, facilitair, sponsoring & PR, penningmeester, techniek en wedstrijdleiding. Dit jaar zal Hilda Veenstra de voorzitter zijn van de commissie en Linda van Eikenhorst de secretaris. Lijkt het je leuk om ons te versterken en één van de overige functies te vervullen? Hieronder een uitleg van de functies, zodat je een beeld hebt wat ze inhouden.
Facilitair: Deze functie zal vervuld worden door twee personen. Samen ben je verantwoordelijk voor alle ondersteunende diensten die nodig zijn om de Gyas-Hunze race mogelijk te maken. Jullie zorgen ondermeer voor alle medewerkers en de slaapplaatsen die nodig zijn. Sponsoring & PR: Ook deze functie wordt vervuld door twee personen. Zorgen voor voldoende naamsbekendheid van de Gyas-Hunze race en het binnen halen de benodigde sponsoring is de belangrijkste taak binnen deze functie. Penningmeester: Je staat stevig in je schoenen en houdt te alle tijden de inkomsten en uitgaven in de gaten. In overleg met de Fiscus van Gyas wordt een begroting opgesteld en uiteindelijk de afrekening afgehandeld. Techniek: Tijdens de voorbereidingen heeft deze persoon veel contact met externe partijen over het reserveren van allerlei technische benodigdheden. Ook tijdens de wedstrijd zelf ben je hier verantwoordelijk voor. Wedstrijdleiding: De persoon die deze functie zal vervullen zorgt voor het algemene verloop van de wedstrijd. Tijdens de voorbereidingen moeten er kamprechters worden gezocht en zal je ondermeer vragen over de wedstrijd beantwoorden. Tijdens het weekend ben je ervoor verantwoordelijk dat de wedstrijd in goede banen wordt geleid.
Dus heb jij zin om één van de bovenstaande functies te vervullen en samen met je commissieleden een geweldig weekend neer te zetten? Schrijf jezelf dan in op de inschrijflijst! Sollicitaties zullen plaatsvinden op donderdag 6 of vrijdag 7 oktober. Voor vragen kan je altijd contact opnemen met Hilda Veenstra of Vreneli Boerlage.